Qüestió 1: Qui pot utilitzar el Sistema Sar@?
Qualsevol contribuent pot utilitzar Sar@.
Excepte la fase 5 ( ), que només poden usar professionals que disposen de credencial d'usuari, es troben habilitats per a la presentació de documents tributaris en nom de tercers i disposen dels requeriments tècnics necessaris per a l'enviament de documents per lots. Per a usar esta fase del Sistema Sar@, necessitaran l'ús de certificat digital de la Generalitat Valenciana, així com d'una autorització prèvia.
Qüestió 2: Hi ha ajuda en la Web per a omplir el model que m'interessa?
Tots els model duen associat un apartat d'ajuda en la part dreta de la taula que apareix en el Portal tributari , que inclou un document PDF d'instruccions ( ) que es corresponen amb les que apareixen en el revers de l'imprés i un enllaç al PROP ( ), amb ajuda referent al tràmit.
A més, el sistema compta amb un altre document PDF que conté els noms de municipis de la Comunitat Valenciana que s'han d'utilitzar en els formularis. Este document es troba disponible en el menú de l'esquerra del Portal tributari .
També s'ofereix un manual d'usuari amb ajuda de maneig del sistema.
Qüestió 3: Com es pot comprovar que un formulari s'ha generat i imprés de forma correcta?
El formulari que obtingueu finalment ha de contindre un número de document identificatiu de 13 dígits, un codi de barres en la part superior del model, i un núvol de punts en la part inferior. Si no es així, possiblement no heu seguit tots els passos necessaris en el procés i heu imprés el primer formulari que apareix en pantalla.
Qüestió 4: Què ha passat si el meu imprés no té el número de document identificatiu?
Això pot haver passat si no heu seguit seguit tots els passos indicats en el procés i heu imprés el primer formulari que apareix en pantalla, després de la simulació de l'import a pagar, i abans de generar el número de document únic per a obtindre el formulari final, que és el vàlid. Si és així no haureu guardat cap dada i el model imprés no serà vàlid.
Qüestió 5: Com es pot comprovar que un formulari s'ha guardat en el sistema i que el procediment ha sigut el correcte?
Per a comprovar-ho es disposa de l'opció de Consulta, la qual, a través d'una sèrie de dades sol·licitades, torna a mostrar en pantalla el model generat en una transacció anterior.
Qüestió 6: Per què no s'imprimixen totes les còpies que necessite del model, amb l'etiqueta identificativa en el lateral?
Perquè per a obtindre les còpies necessàries d'eixe model s'ha de polsar el botó indicat per a esta finalitat en el mateix formulari, i no fer-ho per l'opció habitual d'imprimir.
Qüestió 7: Com he d'omplir les caselles de cognoms i nom?
Les caselles que contenen les dades referents a Cognoms i Nom,s'han d'omplir en l'ordre següent (sense cometes, ni comes:
"primer cognom" "segon cognom" "nom"
Si es tracta d'una empresa s'ha d'especificar la Raó Social.
Qüestió 8: Què indica el "Codi Territorial" que apareix en tots els formularis?
El "Codi Territorial" indica la dependència tributària a la qual correspon la competència per a conéixer i tramitar el formulari que es presenta.
Qüestió 9: Què succeïx si ja he imprés o guardat el formulari i alguna dada no és correcta?
Heu de tornar a realitzar tot el procés, ja que en qualsevol cas prevalen les dades que hi ha guardades en el sistema sobre les que s'han omplit a mà.
Qüestió 10: De quant de temps dispose per a realitzar el pagament i/o presentació del model?
Això dependrà del procediment específic de cada model. Podeu consultar els dits procediments en l'enllaç "PROP" ( ) de cada formulari que apareix en el Portal tributari .
Qüestió 11: Hi ha algun telèfon d'ajuda?
Si teniu cap dubte podeu consultar en el telèfon 012 del PROP, en horari de dilluns a divendres de 8 a 20h i dissabtes de 9 a 14h. Si telefoneu des de fora de la Comunitat Valenciana, podeu fer-ho al 963866000.
També podeu fer les vostres consultes en els Telèfons d'Atenció al Contribuent de les Direccions Territorials d'Economia i Hisenda
València 96-196-43-22 96-196-43-00
Alacant 965-93-51-33
Castelló 964-35-85-16
Qüestió 12: Què faig si després d'haver omplit un model, en acceptar es mostra un missatge d'error?
Això es deu a un conflicte d'accions o peticions en el servidor. Torneu a intentar-ho prement el botó “Enrere” i polsant de nou “Acceptar”.
Si no ho aconseguiu d'esta forma, pot ser que les vostres dades ja hagen sigut gravades, i podreu obtindre el formulari omplit a partir de la consulta. Si no és així, haureu de repetir el procés.
Qüestió 13: Què faig si l'aplicació no funciona?
Si l'aplicació no funciona, heu de revisar tant les versions del programari que utilitzeu, com les opcions habilitades i el sistema operatiu de la vostra màquina, i confirmar que són les recomanades en el manual de l'aplicació o en esta pàgina, en l'apartat "Qüestions Tècniques". |